6/03/2019- TUI Blue wordt binnenkort het wereldwijde “flagship” hotelmerk van de wereldwijde TUI Group. Het aantal TUI Blue hotels zal daardoor groeien van de huidige tien naar ongeveer 100 hotels in 2020. Dat maakt van TUI Blue dan meteen s’werelds grootste vakantiehotelmerk.

TUI Blue, dat 3 jaar geleden werd gelanceerd, is momenteel nog één van de 7 concepthotelmerken van TUI met zo’n 10 hotels, ondermeer in Turkije, Kroatië en Italië. Maar 2 andere concepthotelmerken, nl TUI Sensimar en TUI Family Life zullen vanaf zomer volgend jaar ook onder de overkoepelende merknaam TUI Blue worden ondergebracht waardoor TUI Blue plots meer dan 100 hotels zal tellen.

3 verschillende formules

Binnen het TUI Blue Hotel gamma komen er dan 3 formules: ‘TUI Blue For All’, ‘TUI Blue For Two’ (in de lijn van het huidige vakantieconcept Sensimar) en ‘TUI Blue For Families’ (in lijn met het huidige TUI Family Life).

Met deze stap wil TUI de zichtbaarheid en de relevantie van het TUI Blue merk vergroten en klanten zullen een ruim aanbod aan TUI Blue hotels over de hele wereld hebben. “Wat we nog misten, was een hotelmerk met een wereldwijde aanwezigheid met de naam TUI op de gevel”, aldus Fritz Joussen, CEO van de internationale TUI Group.

Naast de sterke aanwezigheid in Zuid-Europa en het Caribisch gebied, richt TUI Group zich voor de uitbreiding van haar tak Hotels & Resorts ook op andere groeiregio’s, waaronder Zuidoost-Azië en de Indische Oceaan.

Aan de andere hotelmerken en -concepten van TUI wordt niet geraakt. Naast TUI Blue zal de groeistrategie van TUI Group zich dus ook blijven richten op het bekende RIU-merk, de twee clubmerken Robinson en TUI Magic Life en de 5-sterrenresorts onder de naam TUI Sensatori.