17/07/2020- TUI kondigt vandaag een nieuwe COVID-19 service aan om klanten volledige gemoedsrust te geven tijdens hun vakantie. Wie zekerheid zoekt rond mogelijke risico’s omwille van corona, krijgt van TUI de garantie op ondersteuning, mocht hem een corona-gerelateerd probleem overkomen tijdens zijn vakantie.
Deze nieuwe service is van toepassing op alle nieuwe en bestaande boekingen, is inbegrepen in de pakketprijs en wordt aangeboden aan alle klanten die met een TUI-pakketreis op reis vertrekken tussen vandaag en 31 december 2020. Hiermee staat TUI garant voor begeleiding en financiële tussenkomst bij verschillende situaties die de reiziger op de bestemming kunnen overkomen:
• Terugbetaling van een COVID-19-test voor wie symptomen vertoont;
• Medische hulp indien bij de vakantieganger COVID-19 wordt vastgesteld tijdens zijn vakantie;
• Terugbetaling van de kosten voor het hele reisgezelschap voor een verlengd verblijf en een nieuwe terugvlucht indien de reiziger tijdens de vakantie wordt opgedragen om zichzelf te isoleren;
• Dekking van de kosten voor een medisch noodzakelijke repatriëring bij een positieve COVID-test;
• Een 24/7 noodnummer en app voor medische assistentie. De noodcentrale zal de getroffen reiziger begeleiden bij de nodige stappen.
All Risk annuleringsverzekering
Eerder al lanceerde TUI de (betalende) All Risk annuleringsverzekering, waarbij de volledige annuleringskost wordt terugbetaald indien de reiziger een COVID-19 besmetting oploopt. De All Risk verzekering betaalt ook 75% van de annuleringskost terug indien de klant liever niet op reis vertrekt omwille van een onzeker gevoel rond COVID-19.
De TUI-klant kan sinds maart 2020 ook tot 7 dagen voor afreis een beroep doen op de TUI omruilgarantie, waarbij zowel de afreisdatum als de bestemming kunnen worden gewijzigd.
Met de extra TUI COVID Care Service wil TUI zijn klanten bovendien maximaal tegemoetkomen en hen de ruimste garantie bieden op veilig en gerust reizen.