29/11/2022- Diederik Reizen is niet meer, leve Ixi Travel. Met die kernboodschap was zaakvoerster Debby Hinssen recent aanwezig op vakbeurs BTExpo in Antwerpen. Mede door een nieuwe naam en hippe branding willen zij & haar team het autocarproduct opnieuw sexy maken.

Hinssen is er immers van overtuigd dat er wel degelijk nog een mooie toekomst is weggelegd voor reizen met de autocar. “Wij werken zowel in de incoming- als outgoingbranche en daar lag de naam Diederik Reizen wat moeilijker. We hebben daarom van de nood een deugd gemaakt en zijn op zoek gegaan naar een nieuwe, catchy naam. Zo zijn we op Ixi Travel uitgekomen. Maar even belangrijk: we zijn ons product ook inhoudelijk gaan upgraden. We willen immers niet alleen ons publiek verjongen, we wilden nog veel meer inzetten op beleving richting onze bestemmingen.”

 

 

Meer kwaliteit en beleving

Dat vertaalt zich bijvoorbeeld in de aankoop van twee nieuwe autocars met 30 zitjes (2+1). Een rij zitjes achter de bestuurder is bedoeld voor meereizende singlepassagiers, in de linkerrij (met twee zetels) kunnen meereizende koppels plaats nemen. “Op die manier slaan we twee vliegen in één klap: we verminderen het aantal deelnemers van veertig naar dertig, wat ons toelaat om met kleinere groepen te reizen en dus meer in te zetten op kwaliteit en beleving. Vergeet niet: de reis per autocar en met onze gidsen start van het ogenblik dat je op de bus stapt en de gids je van bij de start kan meenemen in zijn of haar verhaal naar en over de bestemming. Maar tegelijkertijd: zo krijgt de autocar evenzeer een meerwaarde!”

 

kortere trips

Een inhoudelijke upgrade van het programma-aanbod waarin nog sterker de nadruk wordt gelegd op beleving vertaalt zich onder meer ook in kortere reizen. “In plaats van 7/8 dagen Toscane en Umbrië kiezen we voortaan voor 5 dagen Firenze. Dat betekent helemaal niet dat we onze klassiekers op Oostenrijk of de Dolomieten schrappen uit ons aanbod, integendeel, zo’n sterkhouders zijn nodig en ook belangrijk. Maar bijvoorbeeld op de UK, waar we altijd al een sterk aanbod hebben gehad, laten we bijvoorbeeld onze reis naar Londen en Windsor volgend jaar samenvallen met de kroningsplechtigheden voor de nieuwe koning Charles III. Met zulke exclusieve en tevens gebaldere producten kunnen we ook jongere mensen interesseren, en dus ook onze verjongingsoperatie gestalte geven,” klinkt het. Ook hoogst origineel blijven een combinatie van de Charente Maritime en Ile de Ré of de reis richting Santiago de Compostella, dixit Debby Hinssen.

 

Samenwerking met de reisagent

Het volledige aanbod van Ixi Travel komt eerstdaags (op 1 december) online. “Klanten kunnen online boeken, maar de samenwerking met de reisagent blijft voor ons heel belangrijk. Wij hebben een kliënteel dat traditioneel naar de reisagent stapt, kiest voor die service en bereid is daarvoor ook extra te betalen. De introductie van de online-boekingsmodule doet daar geenszins afbreuk aan.” (EB)