Nog even pizza en sushi bestellen op de luchthaven voordat je kan boarden? Dat kan vanaf nu op Amsterdam Schiphol Airport. De Food & Beverage operator HMSHost International en maaltijdbezorger Deliveroo starten er immers een pilootproject waarbij passagiers die vanaf de E-pier vliegen, gemakkelijk via hun telefoon eten en drinken kunnen bestellen.

Binnen 15 minuten na bestelling wordt de maaltijd bezorgd aan de gate. De diverse gerechten zijn ook te bestellen als room-service in het Mercure hotel, gevestigd in Lounge 3 – eveneens achter de paspoortcontrole.

Levering per step

De bestelling wordt per step aan de gate of het hotel geleverd en de bestelkosten bedragen 2,5 Euro. In maart wordt het pilootproject uitgebreid naar de D-pier. De partijen willen met de ‘Food Delivery at the Gate’ testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst.

Praktische kant

“Naast de extra service voor passagiers zit er ook een praktische kant aan” verklaart Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Schiphol Airport. “Schiphol verwelkomt al jaren meer passagiers. Afgelopen jaar kwamen hier ruim 68 miljoen mensen uit honderden landen. De ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden in de terminal en op de pieren is nu eenmaal beperkt. Daarom bedenken we innovatieve concepten en houden we trends in technologische en digitale ontwikkelingen scherp in de gaten.  Als we kansen zien passen we die vervolgens toe in de hoop dat we de beleving voor passagiers nog meer kunnen verbeteren. We zijn erg benieuwd naar de feed back van onze passagiers” zo klinkt het enthousiast.