05/12/2023- TUI inspireert en informeert vanaf nu ook reizigers via haar eigen WhatsApp-kanaal. Daarmee is TUI de eerste toeristische groep wereldwijd die dit communicatiekanaal gebruikt.

Het initiatief bouwt voort op TUI’s voortdurende streven naar een veelzijdige benadering van klantcommunicatie. Sinds april heeft TUI in België zelf een WhatsApp-groep opgericht om reizigers op de hoogte te houden van haar verschillende promotiecampagnes.

Pionier

Met meer dan twee miljard gebruikers is WhatsApp momenteel de grootste berichtendienst ter wereld. Sinds enkele weken biedt WhatsApp media en bedrijven de mogelijkheid om gebruikers actuele informatie te verstrekken.

TUI is een van de eerste bedrijven die deze kans benut, waardoor klanten het TUI kanaal kunnen volgen op WhatsApp en zo meerdere keren per week inspirerende berichten kunnen ontvangen. Deze berichten variëren van reistips en authentieke verhalen van TUI collega’s tot anekdotes, quizzes en informatie over duurzame ontwikkeling. Het WhatsApp-kanaal van TUI Group, beschikbaar in het Engels, fungeert als een inspiratiebron waarbij volgers kunnen reageren met emoji’s. Rechtstreekse antwoorden zijn echter niet mogelijk.

 

TUI België

In België heeft TUI sinds april een WhatsApp-groep, zowel in het Nederlands als in het Frans. Deze groep wordt, in tegenstelling tot het uitzendkanaal van TUI Group, uitsluitend gebruikt om op een snelle en ludieke manier promotieaanbiedingen te communiceren. De berichten vormen een aanvulling op de promotionele communicatie per mail of via meldingen en ze worden gesegmenteerd op basis van de interessegebieden van klanten. Zo worden reizigers direct op de hoogte gebracht van de beste aanbiedingen zonder dat ze de e-mails of websites van TUI moeten raadplegen. De aanbiedingen zijn op elk moment terug te vinden in WhatsApp en klanten kunnen de berichten beantwoorden. Ze kunnen zich op elk moment uitschrijven of de meldingen van de chat dempen.

(foto’s @ TUI)