15/12/2021- Wie op een buitenlandse luchthaven landt en een vakantieauto heeft gehuurd, wil liefst zo snel mogelijk die auto ophalen en naar zijn/haar vakantieadres rijden, zonder vervelende en tijdrovende formaliteiten aan de balie van de verhuurfirma. Autohuurspecialist Sunny Cars lanceert nu een smartphone service waarbij de klant het huurcontract op zijn eigen smartphone kan ondertekenen én met diezelfde smartphone zijn huurwagen kan ontgrendelen. 

De huurder heeft dankzij de nieuwe Smartphone service het gehele ophaalproces dus zelf in handen en hoeft niet langs de verhuurbalie om papierwerk te regelen of de sleutel te ontvangen.

“Hoe sneller je je huurauto kunt ophalen, hoe eerder je vakantie kan starten”, aldus managing director Hans Knottnerus. “Daar zijn we ons zeer van bewust. Daarom zoeken we continue naar manieren om het ophaalproces op de bestemming te optimaliseren. Met onze nieuwe Smartphone service check je, net als bij de Fastlane service, voor vertrek alvast online in zodat het huurcontract helemaal ingevuld is. De nieuwigheid is dat je na aankomst het huurcontract op je eigen smartphone ondertekent. Er komt dus geen baliemedewerker of zelfs automaat aan te pas maar je regelt het gewoon zelf op je eigen tempo. Bij wijze van spreken met een kop koffie in de aankomsthal. Een bijkomend voordeel is dat zonder de tussenkomst van personeel, de kans op ongewenste bijverkoop van onnodige verzekeringen is uitgesloten. De Smartphone service is dan ook een mooie verbetering in de customer journey.”

Eerst in Spanje

De Smartphone service wordt als pilot uitgerold op de luchthavens van Mallorca en Ibiza, waarmee twee belangrijke autohuurbestemmingen van Sunny Cars worden bediend. Na een succesvolle introductie worden er in de toekomst meer bestemmingen toegevoegd.

Reisprofessionals kunnen de Smartphone service selecteren via het filtermenu in de B2B-tool.

Foto @ Sunny Cars