26/06/2019- De vakantieuittocht staat voor de deur en zoals iedere zomervakantie trekken ook veel families weer met de wagen op reis doorheen heel Europa. Wie graag met een gerust hart de grens oversteekt, kan dan maar beter zorgen voor de nodige pechbijstand. Het Antwerpse bedrijf Mobly lanceert nu een formule waarbij je niet langer een jaarcontract moet afsluiten maar enkel betaalt voor je reisperiode. Het contract kan je bovendien via app afsluiten.
Hoewel je misschien maar een paar weken op vakantie gaat, ben je bij traditionele pechverleningsbedrijven meestal meteen gebonden aan een jaarcontract. Het Antwerps bedrijf Mobly lanceert daarom een flexibel alternatief waarbij je enkel betaalt gedurende de periode van je buitenlandse trip. Bovendien sluit je deze pechijstand ‘on-the-fly’ af via een Mobly Go app. “Je geeft op je smartphone de begin-en einddatum in van je autovakantie samen met enkele persoonlijke gegevens en alles wordt geregeld.
Automatische reminder op je smartphone
“Mobly Go is ideaal voor chaotische globetrotters, last-minute reizigers die hun vakantietrip niet tot in de puntjes hebben geregeld maar ook simpelweg voor al diegenen die een slim en kostenbesparend alternatief zoeken voor pechverhelping in het buitenland” zo klinkt het bij het Antwerpse bedrijf. “Aangezien de zomervakantie bijna voor de deur staat, zal deze app voor velen zeker van pas komen. Zo krijg je telkens wanneer je de grens oversteekt met de wagen automatisch een melding op je smartphone met de vraag of je een tijdelijke verzekering wenst af te sluiten voor pechbijstand”.
58% nog nooit pech
Uit een marktonderzoek (2018) van Profacts in opdracht van Mobly blijkt dat maar liefst 7 op de 10 Belgen pechbijstand heeft voor het binnenland. Dat maar liefst 58% van de Belgen betaalt voor pechbijstand maar nog nooit pech heeft gehad, was de grootste drijfveer voor Mobly om een alternatieve formule te ontwikkelen. Het Antwerps bedrijf biedt via hun Mobly Go app namelijk een tijdelijke verzekering aan voor slechts 2,5 euro per dag. In tegenstelling tot de klassieke spelers die werken met lange termijn abonnementskosten, betaal je met Mobly enkel wanneer je effectief naar het buitenland gaat.
Reparatie ter plaatse
De vraag rijst automatisch wat er dan precies wordt gedekt. “Wat het probleem ook is, Mobly zal altijd eerst je wagen ter plekke trachten te repareren. Lukt dat niet, dan wordt de auto getakeld naar een garage in de buurt. Verder wordt er uiteraard voor gezorgd dat zowel de bestuurder, de wagen en alle inzittenden veilig terug thuis geraken”, zegt Gerrit Nollet, CEO Mobly. Maar hoe verloopt je vakantie verder als je auto in de garage staat? “Aangezien garages in het buitenland vaak de gewoonte hebben om hun klanten voorrang te geven op buitenlandse toeristen, kunnen wachttijden wel oplopen tot 5 werkdagen of meer! Gelukkig regelt de Mobly pechverhelping tot 5 (!) dagen een vervangwagen in het buitenland” aldus Nollet. “Op die manier kan je nog steeds genieten van die welverdiende vakantie”.
Meer info: https://mobly.be/nl/oplossingen/pechverhelping/europa/