02/05/2024- Reisorganisatie Nordic – onderdeel van Nordic Collection en reeds actief op de Belgische, Nederlandse en Duitse markt – zet haar uitbreiding in Europa verder en betreedt nu de Franse markt.

Na de overname van Askja Reizen op de Nederlandse markt eerder deze maand, volgt nu de overname van het Franse Nord Espaces. Nord Espaces is een reisorganisatie gespecialiseerd in reizen naar Scandinavië, met meer dan 30 jaar ervaring op de Franse markt.

“De overname van Nord Espaces past perfect binnen de visie van Nordic. We delen de Franse taal, gemeenschappelijke waarden, een Europees wettelijk kader en vooral een grote passie voor het Hoge Noorden” aldus Philip Timmermans, CEO van Nordic.

 

Mede-eigenaar lodges

Naast deze nieuwe overname wordt Nordic ook mede-eigenaar van de lodges van Explore the North in Lapland, een partner (en grootste leverancier) waar ze al jaren exclusief mee samenwerken voor hun winterreizen naar Lapland. Explore the North telt momenteel 5 lodges. Daar komt binnenkort nog een zesde lodge bij.

“Al jarenlang zijn de unieke lodges een belangrijk onderdeel van het aanbod in België en Nederland, en met de introductie van Nordic op de Duitse markt in 2022, hebben ook Duitse klanten de weg naar deze bijzondere accommodaties gevonden. Nu komt daar met de overname van Nord Espaces nog Frankrijk bij als vierde markt. Nordic zal haar producten al in de winter van ‘24-‘25 aanbieden op de Franse markt, met een directe vlucht van Orly (Parijs) naar Lapland” zo klinkt het.

 

Scandinavië steeds populairder als bestemming

De interesse in het Hoge Noorden is de afgelopen jaren sterk gegroeid. De pandemie en geopolitieke gebeurtenissen hebben geleid tot nieuwe bestemmingskeuzes door Europese reizigers, die ook worden aangetrokken door de levensstijl van de Scandinavische landen en unieke ervaringen, ongerepte natuur en natuurfenomenen zoals het noorderlicht of de middernachtzon.

Voor de coronaperiode realiseerde Nordic een omzet van ca. 30 miljoen met een 40-tal medewerkers. Nordic heeft tijdens de pandemie fors geïnvesteerd in digitalisering, optimalisatie van processen en mede door de toenemende populariteit van de Scandinavische bestemmingen verwacht de Nordic Collection groep voor 2025 een omzet te bereiken van ruim 150 miljoen euro met ca. 180 medewerkers.

 

Foto’s @ Nordic