28/03/2022- Nu de reisindustrie stilaan de drukte ziet toenemen maar veel reiskantoren en touroperators nog met een post-Covid personeelstekort kampen, is elke werkminuut belangrijk. Lato, een nieuw platform/app -voor professionals door professionals – wil de werktijd voor de reisprofessionals daarom optimaliseren. Annick Heirman, een meer dan vertrouwd gezicht in de Belgische reisindustrie, wordt het aanspreekpunt voor de nieuwe professionele tool.

 

Elke reisprofessional ondervindt dat het opmaken van kwalitatieve offertes gepaard gaat met veel knip-, plak-, aanpassings-, kopieer- en vertaalwerk én dus zeer tijdrovend is. Bovendien vereist het verkoopproces van een reis een massa aan correspondentie tussen de diverse betrokken reisprofessionals (lokale agenten, touroperators, reisagenten,…), met mogelijke vergissingen of miscommunicaties. Daarom heerst bij veel reisprofessionals dan ook al even een enorme drang naar meer digitalisering zodat de tijd die nu verloren gaat aan al die administratie kan worden ingezet om de passie voor reizen te delen en klanten te inspireren.

Die drang kwam aan de oren van Wout Klingele die tijdens zijn studies ‘Burgerlijk Ingenieur – Specialisatie Computerwetenschappen’ aan de Universiteit van Gent een onderzoek deed naar digitalisering in verschillende sectoren. Anderhalf jaar lang werkte hij, in nauw overleg met een groep reisprofessionals maar ook studenten informatica, fulltime aan de ontwikkeling van “Lato”, een tool die bijdraagt aan de optimalisatie van de werktijd van de reisprofessional. Lato is een nieuw, uiterst gebruiksvriendelijk digitaal SaaS-platform voorzien van een innoverende offertetool en inspirerende, aantrekkelijke travel app.

 

De tool voorziet 3 elementaire zaken:

1. Itinerary builder: om individueel of in samenwerking met andere reisprofessionals kwalitatieve, inspirerende offertes te maken.

2. Lato library: de integratie van een uiterst interessante bibliotheek met eigen reizen, voorbeeldreizen, bouwstenen en points of interest alsook deze van jouw leveranciers waardoor reizen voortaan sneller opgemaakt en verkocht kunnen worden.

 

3. Travel app: om aantrekkelijke gepersonaliseerde offertes d.m.v. een eenvoudige URL via mail, sms, WhatsApp, Messenger of andere communicatiekanalen te delen met andere reisprofessionals en/of klanten (individuele en groepsreizen) alsook te verkopen. Eénmaal de offerte bevestigd is door de klant wordt deze automatisch omgezet in een innoverende travel app, die met zekerheid zorgt voor extra reisbeleving.

 

Vertrouwd aanspreekpunt

“Kortom: Lato is als web-based co-working backoffice écht onmisbaar; staat garant voor een win-win-win situatie en versterkt de reisbeleving van de klant” zo klinkt het enthousiast. Sinds enkele weken is Annick Heirman, al meer dan 15 jaar als sales actief in de reisindustrie, achter de schermen aan het werk voor het nieuwe bedrijf/product in de reisindustrie, maar nu de tool ook wereldkundig is gemaakt (maar het Lato team uiteraard doorgaat met de constante verdere ontwikkeling van de tool) wil ze als Account Manager reisprofessionals ook met veel plezier wegwijs maken in de wondere wereld van Lato.

Annick is voor reisprofessionals bereikbaar via annick@latotravelapp.com of op +32 495 22 36 36.