03/04/2022- Celebrity Cruises wil een andere betekenis geven aan de term “all-inclusive”. Door haar net gelanceerde “The All-inclusive Photo Project” wil de luxerederij namelijk een realistischere weergave bekomen in de reismarketing wereldwijd, zodat iedereen (blank, zwart, met of zonder beperking, enz) zich kan herkennen in de reclames en beelden rond reizen.

 

Celebrity Cruises werkt voor de campagne samen met gerespecteerde fotografen zoals Annie Leibovitz (zelf een advocate uit de LGBTQ+-gemeenschap), Giles Duley (Engelse documentairefotograaf die een drievoudige amputatie onderging), Naima Green (een zwarte, queer fotografe uit New York) en Jarrad Seng (een in Australië gevestigde fotograaf, filmmaker en creatief directeur van Maleisisch-Chinese afkomst).

Onder de (gelegenheids)modellen bevinden zich vluchtelingen, muzikanten, activisten, enz die elk voor hun eigen ondervertegenwoordigde groep opkomen en genieten van het luxueuze cruiseleven aan boord van Celebrity Cruises en op de verschillende bestemmingen die de rederij bezoekt. Zo zien we bv een geamuteerde dame vrolijk sporten met een kunstbeen op het strand, mensen genieten in rolstoelen, gekleurde families aan boord, mensen met niet-modellenmaatjes genieten in en rond het zwembad, enz

 

Gratis fotodatabank

De foto’s worden door Celebrity Cruises gratis ter beschikking gesteld van de hele reisindustrie (reisagenten, trade partners en andere reisgerelanteerde bedrijven) in een speciale fotodatabank. Wie wil kan de beelden, na een korte registratie en motivatie, bekomen via https://allinclusivephotoproject.com/

De bedoeling is de algemene beeldvorming in de resimarketing realistischer te maken. Daarom zal de databank ook regelmatig nog verder worden uitgebreid met nieuwe foto’s.