Brussels Airlines zet haar promotie van de Belgische gastronomie aan boord van haar vluchten onverminderd voort, dankzij een nieuwe samenwerking met lady chef Stéphanie Thunus van sterrenrestaurant Au Gré du Vent. Business Class passagiers zullen in 2018 het hele jaar lang verwend worden met chef Thunus’ menu’s onderweg naar Afrika, de US of India.
Als ambassadeur van België wil Brussels Airlines het beste van ons land naar de wereld uitdragen. Al sinds 2013 werkt de luchtvaartmaatschappij met gerenommeerde sterrenchefs om de Belgische gastronomie op de kaart te zetten bij haar internationale passagiers. Na partnerships met chefs uit 9 verschillende provincies van België, is het nu de beurt aan lady chef Stéphanie Thunus om een culinaire ervaring te creëren in de lucht, in de Business Class van Brussels Airlines’ vluchten naar intercontinentale bestemmingen.
Belgische wijnen en kazen aan boord
Chef Thunus’ menu’s zullen geserveerd worden van januari tot december 2018. Op het eerste menu in januari 2018 staan gerechten zoals kwartelmousse, kalfswangetjes met schorseneren, dragonsaus en paarse mosterd en witte koolvis met saffraansaus. Deze worden gecombineerd met speciale bieren uit de regio van de Brasserie de la Haute Senne. Daarnaast serveert Brussels Airlines steeds ook een selectie van Belgische wijnen. Om het 4-gangen menu af te sluiten, hebben passagiers de keuze uit een mooie selectie kazen van kaasaffineurs Van Tricht.
Andere Belgische accenten
De samenwerking met Belgische sterrenchefs is één van de vele manieren waarop Brussels Airlines zichzelf in de markt zet als dé Belgische luchtvaartmaatschappij. Verder wordt er ook nog Belgische chocolade aan boord geserveerd, het uniform bestaat uit kleding en schoenen van Xandres, Bellerose en Ambiorix en sinds drie jaar heeft de maatschappij 4 vliegtuigen opgedragen aan Belgische iconen Kuifje, Magritte, de Rode Duivels en Tomorrowland.