12/03/2021- Het Belgische Garantiefonds Reizen (GFG) heeft haar website volledig hernieuwd. De website staat voortaan geheel in het teken van de dienstverlening naar zowel de reissector als de reizigers.

De reisprofessionals kunnen via de website www.gfg.be hun aanvragen en aangiften volledig geautomatiseerd via de website afhandelen, en de reizigers kunnen de reisprofessionals gemakkelijker en beter terugvinden, alsook hun schadeclaim online indienen.

2020 was een extreem jaar. Sinds het begin van de coronacrisis werkt het Garantiefonds Reizen ononderbroken samen met de overheid en de beroepsverenigingen om oplossingen te vinden voor onze zwaar getroffen reissector.  De vernieuwing van onze 10 jaar oude website stond net in de startblokken en heeft daardoor wat vertraging opgelopen. We zijn erg blij dat hij nu eindelijk online staat,” verduidelijkt Mark De Vriendt, directeur van GFG.

Gebruiksgemak in een hedendaags jasje

De nieuwe website oogt fris en modern, en is volledig aangepast aan mobiele dragers.

Lidmaatschapsaanvragen van reisorganisatoren en doorverkopers/reisbureaus verlopen nu volledig geautomatiseerd via de website, want GFG blijft nieuwe leden verwelkomen.En wie lid is, beschikt over een eigen beschermde webruimte die hij naar eigen inzicht kan inrichten en waar hij alle nodige documenten en aangiften kan downloaden én opladen.

Reizigers vinden er makkelijk antwoord op al hun vragen en kunnen via een eenvoudig onlineformulier een schadeclaim indienen in geval van een faillissement. Wie dat wenst, kan zijn schadeclaim laten indienen door een mandataris (reisorganisator, doorverkoper/reisbureau, advocaat, boekhouder, …). Ook die kan dat vanaf nu vlot via de website doen.

“Met de automatisatie en vereenvoudiging van haar procedures hoopt GFG een (bescheiden) bijdrage te leveren aan de heropstart van deze mooie sector, waar we blijven in geloven” aldus De Vriendt.

Het Garantiefonds Reizen is terug te vinden op www.gfg.be