25/07/2022- Reisorganisatie Nordic, gekend voor zomer- en winterreizen naar Scandinavië, betreedt een nieuwe afzetmarkt. Na de uitbreiding met een kantoor in Nederland en een team van experten voor Franstalige klanten, besluit Nordic zich ook te richten op de Duitse markt.

 

Duitse klanten kunnen vanaf nu dus ook bij Nordic terecht om een op maat gemaakte reis of een pakketreis te boeken naar het Hoge Noorden.

Nordic Duitsland gaat van start met een reeks winterreizen naar Lapland en zeereizen langs de Noorse kust met Hurtigruten. Om de reizigers het nodige comfort aan te bieden, wordt er ook een nieuwe rechtstreekse vlucht naar Lapland georganiseerd vanuit Düsseldorf. De zeereizen met de Hurtigruten postboot kunnen bovendien vanaf elke luchthaven in Duitsland worden aangevat.

 

Expansie

Naast de reizen naar Lapland en de zeereizen met Hurtigruten wil Nordic Duitsland haar productaanbod snel uitbreiden met meer bestemmingen in Scandinavië. Dat toont nogmaals aan dat Nordic, ondanks de coronapandemie, blijft groeien. Wat startte als een nichebedrijfje ‘Noorwegen Info’ in 1980, is sinds de overname van Maarten Raes in 2008 uitgegroeid tot een reismerk met winter- en zomerreizen naar verschillende bestemmingen in Scandinavië en ver daarbuiten. Het geïmproviseerde kantoor in de woonkamer van Maarten werd al snel ingeruild voor verschillende kantoren en servicepunten in Vlaanderen en Brussel, Nederland en Duitsland.

Nordic is uitgegroeid tot één van de grotere spelers in België voor Scandinaviëreizen dankzij een gevarieerd productengamma en een deskundig team met drie kantoren in België. Een jaar geleden opende het bedrijf vervolgens een kantoor in Nieuwegein en betrad daarmee de Nederlandse markt. Hugo van Drie, die de afgelopen 19 jaar onder meer heeft gewerkt voor Eliza was here, Jiba en Sunweb, is hoofd van de Duitse en Nederlandse markt.

 

Enthousiast

“Onderzoek heeft uitgewezen dat de wensen van de Duitse markt perfect aansluiten bij onze unieke producten. Wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat deze uitbreiding succesvol zal zijn. We zijn enthousiast over wat we doen en kunnen niet wachten om meer Duitsers enthousiast te maken om naar Scandinavië te reizen”, aldus Van Drie.

Dat Van Drie een groot potentieel ziet in de Duitse markt, is begrijpelijk. Eén van de trends in de toeristische sector gaat steeds meer in de richting van bewust reizen met de nadruk op de natuur, weg van de platgetreden paden en de overweldigende drukte. Nordic ziet ook een groeiende belangstelling voor wintervakanties die meer activiteiten bieden dan alleen maar skiën.

Tegelijk met de marktintroductie lanceert Nordic Duitsland ook een nieuwe website voor Duitstaligen: www.nordic.de.

“Ook op deze markt ligt de nadruk op authentieke ervaringen in de natuur, gebaseerd op vakkennis en een persoonlijke aanpak” aldus Nordic.

foto’s @ Nordic