19/08/2020- Begin september lanceren de Belgische touroperators Zuiderhuis en North & Away gezamelijk een nieuwe reisorganisatie met de naam “Noorderhuis”.
Zoals de naam aangeeft, staat Noorderhuis voor (avontuurlijke) reizen naar het Hoge Noorden, zowel voor individuele klanten als voor groepsformules. Sinds de management buyout door Filip Jennen (waardoor het Zuiderhuis al even niet meer onder de vleugels van Connections ressorteert) en de fusie met de gespecialiseerde touroperator North & Away bestond er al een nauwe samenwerking tussen deze Scandinavië-nichespeler en de in huismerken van het Zuiderhuis: Laplandreizen en IJslandreizen. Die samenwerking wordt nu met de lancering van het nieuwe merk naar een hoger niveau getild.
Nadruk op avontuur
“De nadruk ligt op avontuurlijke reizen naar Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, de Faröereilanden, IJsland, Groenland en Spitsbergen, telkens met een focus op de natuur en kleinschalige logies, en programma’s voor winter en zomer. Daarbij kunnen kandidaatreizigers beroep doen op onze specialisten in het huis en partners in de regio -zoals de oprichters van North & Away die nu in Noorwegen een hotel uitbaten,” luidt het. Op termijn is het trouwens de bedoeling om het reisaanbod verder uit te breiden naar andere, groene bestemmingen boven 55° noorderbreedte.
Nieuwe reisorganisatie
In deze bijzondere coronatijden een nieuwe reisorganisatie lanceren en in de markt zetten, is beslist geen evidente zaak. “We speelden al langer met het idee om ons Scandinavië-aanbod te bundelen onder een noemer. Die denkoefening was al gestart voor corona, en we hebben uiteindelijk beslist om de timing die we in gedachten hadden te volgen,” klinkt het.
De gloednieuwe website met het aanbod, www.noorderhuis.travel, wordt op 3 september gelanceerd. Voor de volledigheid: alle andere reisprogramma’s naar binnen- en buiten-Europese bestemmingen worden voortaan onder de merknaam Zuiderhuis verdeeld. (EB)